Tuesday, March 21, 2006

Bunny Rabbit

Yippeee, I have finished (and already given away!) my first ever knitted stuffed toy! Here it is:




I made it using a mix of linen (40%) and cotton (60%) and hung little bells off the tips of its ears so that it sounds like a baby's rattle when you shake it. I gave it away together with the little wraparound top in a little white bag:



The pattern is from my secret book... My secret book is a book I am keeping secret from my friends at Barcelonaknits! so that I have a few original designs to knit as presents when they have babies! (we all have the same books and pretty much like the same patterns, but this is a book I know nobody here has or knows, hihi!). If someone who is not part of Barcelonaknits! or who would not like a baby in the next, say, two years, would like to know the name of the book, email me!

Finally, and just in case anyone out there still doesn't know that we (BarcelonaKnits!) were in El Pais last Thursday, I will place a scanned image of the photo and article here:

11 comments:

nadine said...

OHHHH!!!!!!!!!!! así que con secretos kitteros andamos, hm??? :)

Isa said...

Qué cuco! Tienes unas ideas geniales. A mí me parece bien que tengas secretos knitteros (como dice Nadine), así nos sorprendes ;)

betty said...

es alucinantemente precioso!!! me encanta el conejito!!! pero que cosa más mona!! ese libro... ese libro...

tengo una idea. :P

Booteeful said...

Jejeje, gracias chicas! Por supuesto que hay algunos secretos knitteros, porque como dice Isa os quiero poder sorprender cuando hago regalitos para vuestros bebés! ;-) Betty, estoy muy curiosa por saber que libro piensas que es.. te prometo que te lo diré si lo adivinas bien! Pero si no... NADA!!!! Y os prometo que tiene cosas chuliiiisimas y hay como 60 patrones así que hay algo (o algunas cosas! ;-) para todas!

greno said...

Félicitations pour la reprise du blog... Il est trop mignon ce lapin, ça a dû être difficile de s'en séparer, non ?!!

Hasta luego
Béa

Nairta said...

Qué bonito! Me parece una auténtica preciosidad. Ya me pondré en contacto contigo para ver si me cuentas en secreto lo del librito, que mi sobrinillo está a puntito de nacer!

liuia drusilla said...

Oooohh, me encanta el bichitooo :).
Es la primera vez que comento en tu blog ^^U, pero es que me encantaría saber de qué libro se trata (no hay nada como darle misterio a algo para que todo el mundo quiera saberlo, ¿eh? ;)).
Un besazo

anna said...

i heard all about the press coverage of your knitting group, how exciting!!!

i have to get back to my knitting, kind of stuck with the same brown and orange stripey sweater... somehow the second sleeve (the LAST bit) doesn't want to be the same size as the first!!! aaaaargh

anyway guapa, good to see you back on the blog, hope to see you soon! have posted a pic in you honour on my blog... more international wool shops!

xx

Booteeful said...

Jeje chicas, es verdad, lo más misterio que lo das, lo más interés que genera!! Esto me está gustando! ;-) Pues si quereis saber de que libro es, me podeis mandar un email, o si no me podeis mandar vuestros direcciones de correo y os escribiré yo! Un fuerte abrazo!

liuia drusilla said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Hola, mi nombre es Lore y soy de México, no tengo blogs pero me encanta tejer y mi mejor amiga esta por tener bebe y muere por los conejos (a su esposo le llama cone) y me encantaría regalarle este conejito para su nena, me he cansado de buscar patrones de conejos y nada. podrías darme el nombre del libro? estoy muuy lejos de barcelona y no le dire a nadie el nombre si? porfavor?